پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229937
ترامپ وارد چالش‌برانگيزترين برهه رياست جمهوري‌اش شده است
تاریخ انتشار : 1398/07/29 08:43:34
نمایش : 1921
نظر به اينکه دولت ترامپ گرفتار بحران است، او ديگر نمي‌تواند نيرو‌هايي را که زماني به شدت پشتيبانش بودند، تحت کنترل داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ به عنوان رئيس‌جمهوري که براي قدرت بهاي زيادي قائل است، به شدت آسيب پذير شده است.
 
روزنامه واشنگتن پست در تحليلي نوشت: دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا که از ديرباز نمايش قدرت دغدغه اصلي‌اش بوده، وارد چالش‌برانگيزترين برهه رياست جمهوري‌اش شده است بطوريکه در هر جبهه‌اي واقعا ضعيف شده و با شدت گرفتن تحقيقات مرتبط با استيضاح وي، با اين خطر مواجه است که از سمتش کنار زده شود.
 
ترامپ اکنون به شدت رو به ضعف مي‌رود. سران خارجي احساس مي‌کنند براي رد تقاضا‌هاي وي يا اتخاذ موضعي در تضاد با وي جسارت يافته‌اند. مقامات در درون دولتش با حضور در تحقيقات مرتبط با استيضاح علنا برخلاف خواست وي عمل مي‌کنند. دادگاه‌هاي فدرال ضد او راي داده‌اند. قانونگذاران جمهوري‌خواه از وي انتقاد مي‌کنند و او کنترلش را بر ارگان‌هاي رسانه‌اي مهم محافظه‌کار از دست داده است. نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد آمريکايي‌ها بطور فزاينده از عملکرد وي ناراضي‌اند و از استيضاحش حمايت مي‌کنند.
 
ترامپ روز شنبه پس از دو روز مواجهه با انتقاد‌هاي شديد بر سر استفاده از ملک شخصي‌اش براي برگزاري يک گردهمايي ديپلماتيک، در اقدامي کم‌سابقه در برابر منتقدانش کوتاه آمد و اعلام کرد ديگر قصد ندارد نشست سران گروه هفت را در باشگاه گلف شخصي‌اش در فلوريدا برگزار کند (اينجا).
 
بسياري از متحدان جمهوري‌خواه ترامپ در پي تصميم وي به خارج کردن نيرو‌هاي آمريکايي از سوريه، سر به طغيان برداشتند. سناتور «ميت رامني» نامزد حزب جمهوري‌خواه در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۲ روز پنجشنبه در نطقي تصميم ترامپ به خروج از سوريه را «لکه ننگي در تاريخ آمريکا» توصيف و محکوم کرد و گفت: «ما اينقدر ضعيف و به لحاظ ديپلماتيک چنان بي عرضه هستيم که ترکيه توانست آمريکا را وادار به چنين کاري کند؟ ترکيه؟»
 
سناتور شومر، رهبر اقليت سنا گفت: ترامپ هر گاه که لازم نيست، از خود قدرت نشان مي‌دهد و وقتيکه بايد از خود قدرت نشان دهد، به شدت ضعف نشان مي‌دهد.
 
شومر روز پنجشنبه به «ام اس ان بي سي» گفت: ترامپ وقتيکه با اردوغان تلفني صحبت مي‌کرد تا جايي که مي‌توانست ضعف نشان داد و به جاي آنکه به اردوغان بگويد آمريکا اجازه چنين حمله‌اي را به او نمي‌دهد، به وي چراغ سبز نشان داد و چند ساعت بعد يک نامه افتضاح ارسال کرد که اردوغان آن را ناديده گرفت (اينجا).
 
در ضمن ادعاي ترامپ در باره حصول يک قرارداد تجاري مهم با چين پس از ماه‌ها گفت‌وگو‌هاي سخت، در پکن تضعيف شده است، چون مقامات چيني طي هفته گذشته از تاييد عناصر اصلي اين توافقنامه فرضي خودداري کردند که نشانه روشني از ادامه اختلاف نظر ميان دو طرف است.
 
«ديويد اکسلرود» مشاور ارشد کاخ سفيد در دوره اوباما، گفت: اگر پيش بيني کلي‌تان قدرت باشد، اما نشانه‌هاي ضعف در همه جا مشهود باشد، يک خطر است.
 
در حاليکه ترامپ هنوز از تصميم خود درباره سوريه دفاع مي‌کند، تفوق وي در داخل قلمرو خودش هم به چالش کشيده مي‌شود. با نظر به اينکه دولت ترامپ گرفتار بحران است، او ديگر نمي‌تواند نيرو‌هايي را که زماني به شدت پشتيبانش بودند، تحت کنترل داشته باشد.
 
ترامپ از سوي قوه قضائيه نيز تحقير مي‌شود. يک دادگاه استيناف فدرال در واشنگتن اين ماه در يک دعواي حقوقي بر سر دسترسي به اطلاعات مالي ترامپ، ضد او رأي داد و حکم کرد که کنگره مي‌تواند سوابق تجاري هشت ساله ترامپ را از شرکت حسابرسي وي طلب کند.
 
بحران‌هاي فزاينده دولت ترامپ- از جمله اتهام زني‌ها بر سر تصميم نافرجام ترامپ به ميزباني نشست سال آينده سران گروه هفت در اقامتگاه شخصي‌اش در فلوريدا- موجب تضعيف کنترل رئيس‌جمهور بر حزبش شده است. در جريان مباحثات ترامپ در گذشته، اکثر قانونگذاران جمهوري‌خواه علنا از رئيس جمهور دفاع مي‌کردند حتي اگر بطور خصوصي ابراز دلسردي مي‌کردند، اما اکنون برخي بطور علني با عصبانيت کامل صحبت مي‌کنند.
 
پس از آنکه نظرسنجي فاکس نيوز در اين ماه نشان داد ۵۱ درصد آمريکايي‌ها از استيضاح ترامپ و برکناري اش حمايت مي‌کنند، او به شدت خشمگين شد و در توئيتر نوشت که فاکس با روز‌هاي خوب قبل تفاوت زيادي دارد و از عملکرد آن انتقاد کرد.
 
ترامپ سعي دارد ائتلاف سياسي‌اش لطمه‌اي نبيند. او از ديرباز سعي داشته است با قدرت نشان دادن، خود را يک برنده اعلام کند، حتي اگر چنين کاري مستلزم جعل و ظاهرسازي باشد. ترامپ همچنين دستياراني دارد که آماده‌اند تا روايت ماندگاري از برنده بودن را براي او رقم بزنند.
 
نحوه عملکرد ترامپ در اين دوره استيضاح در تقابل با عملکرد بيل کلينتون به عنوان آخرين رئيس جمهوري است که دو دهه قبل با استيضاح مواجه شد. راهبرد کلينتون در آن زمان اين بود که به مردم آمريکا نشان دهد بر کارش به عنوان رئيس جمهور متمرکز است و رويه‌هاي کنگره تاثيري بر عملکرد وي ندارد. کلينتون توجه خاصي به روابط خارجي و استحکام بخشيدن به اتحاد‌ها داشت و از حمايت سران جهان برخوردار بود، در حاليکه ترامپ با تصميمش درباره سوريه به اين اتحاد‌ها لطمه زد و به گفته منتقدانش، بازيچه دست اردوغان شد.
 
برخي مشاوران سابق ترامپ وقتيکه نوبت به صحبت کردن درباره او مي‌رسد، خويشتن داري کمتري از خود نشان مي‌دهند.
 
جان بولتون که ماه گذشته از سمت مشاور امنيت ملي کنار رفت، در حال نوشتن کتابي درباره دوره کاري‌اش با ترامپ است و اخيرا نيز در نطقي از وي انتقاد کرد.
 
جيمز متيس، وزير دفاع قبلي دولت ترامپ که ماه‌ها به شدت سعي داشت از انتقاد کردن از رئيس جمهور خودداري کند، پنجشنبه شب برخي سخنان اخير ترامپ را درباره خودش به سخره گرفت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html